Hallelujah!

Jag har min gröna snygga dator nu! Jag kommer aldrig släppa taget. Jag hämtade den i fredags när jag och Lelle var in till gävle och kollade. Där hittade jag lite kläder också. Som inte var vit/grå/svart/beiga som jag oftast brukar gå runt i. Dels för att det är så himla lätt att matcha och dels för att det är snyggt. Men nu ska jag inte se lika tråkig ut längre. Är det tänkt. Det är ju ganska lätt att komma tillbaka till sina gamla vanor som sagt.

I lördags kom Tessa på besök och det var lika uppskattat som vanligt. Vi tog en riktigt lång promenad och gick till storsjön och satte oss ett tag. Sen psykade jag mig själv genom att tänka på glass hela tiden när jag bara hade 50öre i fickan. Kan man inte få et tugga av en glass för den pengen då?
Senare kollade vi på Confidence som var klart sevärd! Jag gillar filmer som är lite oväntade, där man slipper kunna räkna ut slutet bara genom att ha sett början.

image21image22image23


Sen har jag jobbat hela helgen också. Och jag förstår faktiskt inte vad folk har för fel när man hellre åker och handlar än att vara ute i solen när det är sånt här fint väder?
Nu har jag gett mig på att göra chili con carne också. Fast jag fuskade faktiskt. Jag hade en sån där påse med färdigblandade kryddor som man bara häller i.

Första dan på TT idag. Jag vet faktiskt inte hur det gick. Men jag antar att det gick bra för att vara första dagen. Satt mest och värmde upp med lite loj.
Jag och syrran var ut och joggade en sväng idag också. Det var ungefär då som jag började inse att jag borde göra det mycket oftare. All kondition har försvunnit. Och jag är rädd för att jag har blivit för bekväm för att ta tag i det här igen, men jag ska försöka. Jag måste skaffa lite bättre självdiciplin. Det borde jag ha gjort för längesen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0