21 maj

Den här veckan har jag faktiskt varit riktigt seg. Nog för att jag brukar vara trött. Men när när jag t om börjar sova middag börjar det väll gå lite för långt? På jobbet brukar folk märka av ganska bra när energin börjar tyna ut, det är då jag kan börja skratta åt i stort sett vad som helst som jag normalt sett bara skulle rynka på pannan åt.

Annars flyter det på väldigt bra på tt. Har haft ganska bra flyt fram tills den här veckan. Då har folk inte velat svara och när dom väl har gjort det har dom mer eller mindre försökt att sätta mig på plats. Men var lugn, jag tar ingen skit.
Imorn är det kickoff för telia gänget och då slipper vi jobba halva dagen. Ska komma en föreläsare om motivation osv. det kommer jag nog tycka är riktigt intressant. Sen skulle det bli käk och team building. Jag var sugen på att dricka lite bärs men det verkade inte vara så många som delade min åsikt där.


På tal om ingenting så tycker jag faktiskt att psykologi är väldigt intressant. Ångrar att jag inte läste det på gymnasiet. Jag läste lite ur Maddes bok, tills hon var tvungen att ta med sig den till skolan igen. Det är intressant att det finns på papper hur människor över drag beter sig i vissa situationer, efter vissa trauman, hur människor formas av omgivningen och miljön. Jag tycker att människor i sig borde ju hantera saker på väldigt olika sätt, men klart det borde finnas en viss norm i grund och botten som man kanske liknar mer eller mindre. Förnekelsen är något jag ständigt lever i måste jag bekänna. Det är ju faktiskt enklare att slänga saker bakom ryggen och intala sig själv att det inte har hänt än att behöva leva med det. Tids nog när man väl känner sig mogen för det så släpper man det och går vidare. Och eftersom man större delen av tiden har förnekat det så har det ju aldrig riktigt hänt? Okej, det kanske var att ta i lite, för verkligeheten kommer ju tids nog ikapp en . Kan jag säga av egna erfarenheter.
Ta med dig boken hem nu Tessa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0