rustningshelgen

Igår var det en tung dag på jobbet. Och det räckte med att säga det till Malin så fick jag gå upp och städa köket som jag så snällt bad om. Och på vilket annat jobb än på resultat vill man hellre städa kök?! Patetiskt. Men iaf det tog 10min å städa och efter det hade jag 20min ledighet före alla andra, vilket är guld en fredagskväll.

Idag har jag och mor min hunnit med en hel del massa. Vi har spacklat, slipat, tapetserat köket (hon), skruvat ner alla luckor (jag) och dessutom har vi dragit ner all tapet från mitt vardagsrum! Vi trodde att det bara var att spackla över men ack så fel vi hade. Döm av vår förvåning så var det mösterpacket! Fy dundrans också.
 Och idag har min mamma varit en supermamma. Hon har handlat flytta-hemifrån saker och dessutom bjudit mig på mat. Och tur var väll det, för jag vet inte om jag hade överlevt annars med tanke på att min plånka numera betsår av ett enda stort hål. 

Heh,och ja, jag är en av alla dom där miljoner svenskar som satt framför soffan med godis full i mun och godde på melodifestivalen. Jag är inte så mycket för linda, charlotte och den där pop-hopen. Jag gillade  med amy,rongedal och björne.  Och den sistenämnde som till min besvikelse inte var lika bra som jag förväntat mig, men okej, vi kan väll försöka ändå. Du kanske är mer spontan när vi är på tu man hand.

Det händer att jag tänker en del på Lisa och undrar hur hon har det.  Jäkligt bra hoppas jag, men visst skulle jag tro att du saknar en utång här hemma?:) Det vill jag hoppas iaf. För vid min sida så har du en vip-plats!

Imorrn blir det en liknande dag som denna, skillnaden är att mamma byts ut mot pappa. Men innehållet blir det samma. Spackla, slipa, tapetsera. Min älskade soffa kommer då också, den blir nog tung att bära uppför trappen.  

image14


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0