fredag den 13:e

Jag vet inte vart jag ska börja. Jag var inte medveten om att det kunde hända så mycket på en vecka som det har gjort. Tro mig. Men tydligen så går det. Bra.

Förra veckans så var den ökända ledighets-fredagen! Det firades med solning i boulongen med Lisa, jordgubbar och en bakis Tessa som pekade på det hon ville ha eftersom hon inte orkade säga något. Men det gick mer än väl an. Ibland blir jag jävligt förvånad när det ända jag behöver göra är att ge Lisa en blick, hon ser på mig vad jag tänker och svarar på frågan jag inte ställt. "Ja, det är hon".  Jaha säger jag och lägger mig ner igen.
Mot kvällningen väntades det på kubb och jag blev inte förvånad över att mitt lag vann. Sen gick vi till centro för att ta lite öl och tills sist blev det kharma, mot min egen vilja. Men jag är ganska bra på att ställa upp för laget. Ibland.


         


Efter den slitsamma kvällen som trotts allt var ganska lugn (man ha väll vart med om värre) så gjorde jag inte mycket resten av helgen.
På jobbet har denna veckan nog varit i stort sett den sämsta jag varit med om. Med några undantag. Det gick sjukt segt dom första tre dagarna och jag fick kämpa mig igenom dom som om dom vore mina sista. Ja, jag kanske kryddar lite, men det är för att innebörden ska bli tydligare.
På torsdagen var det rena motsattsen till dom andra dagarna, då kom allt på en gång istället och jag hade hur mycket som helst att göra.
Tänk att jag aldrig blir nöjd. Och inte nog med det så har jag sovit sjukt lite hela veckan i stort sett.

Idag tog Linda studenten. Och Tessa. Och Zebbe. Och en hel drös till. Det som suger är att alla tar samma dag så att jag inte kan gå på allas. Jag ljuger inte när jag säger att jag har lite ångest.
Men Lindas student blev det och jag vill att allt ska gå ett år tillbaka igen. Då man själv stod där och skrek så att man tappade rösten och försökte få igång den med hjälp av några flaskor champagne.
DET VAR LIVET DET.
Eftersom jag ska jobba imorn så blev det inte så mycket alkohol för min del. Men när hon erbjuder mig white russian så vore jag en idiot om jag skulle tackat nej. Och gratis är faktiskt gott.
Eftermiddagen fortsatte med att Linda fumla runt och jag stod mest och skrattade åt henne. Hon kommer förstå mig imorgon. 

              


 Men med samvetet i handen kan jag ärligt säga att det känns lite i hjärtat när man inser att man inte är 5år längre och ska åka med Tessa till affären för att panta lite burkar. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0