nu lever jag

I söndags begav mig jag och Lisa iväg på Norge trippen som skulle ge oss jobbmöjligheter och förmodligen en lite större inblick i hur vi kommer att leva det närmaste halvåret. Efter att ha sprungit runt igenom halva oslo i 12h och letat efter lägenheter , varit på 4st jobbintervjuer och ha sovit i en bil natten innan så var det som himmelriket när jag fick sova på en madrass på golvet i en varm lägenhet! Dagen efter gjorde vi inte allt som var planerat pga all ångest och tidsbrist så vi bestämde oss för att åka hem tidigare än beräknat.  Nu har jag även insett varför jag inte föredrar att köra bil. JAG MÅSTE FOKUSERA! Denna gången i 7h.  Men idag lever jag fortfarande. Tack och lov.

Igår gjorde jag min (förhoppningsvis) sista dag på Vendator efter 3 slitsamma år. Den var en sån sjukt skön dag och jag lyfte i stort sett inte ett finger. Det blev fika x2, lekar i SOLEN, privatsamtal och avtackning. Jag gick ut genom byggnaden med ett leende, men även med vetskapen om att det har varit en sjukt rolig tid och att det trotts allt finns en del roliga jävlar som man kommer att sakna.

Nu gör jag mina sista dagar på IKEA och sen har jag ett uppehåll innan flytten. Och det är förmodligen då alla bitarna kommer falla på plats. Jag har så sjukt mycket saker att tänka på men jag blir så stressad och förvirrad så jag låter hellre bli.

På måndag blire jag och vickan (haha) som drar till skåne och vidgar vyerna lite.  Iaf för min del som aldrig har varit så långt ner i landet, så det är ju på tiden. Onsdagen är grymt efterlängtad då det blir utgång med Klara och Lisa också.  Och nu vet jag att jag måste göra något galet snart för jag har bara 3 hela dagar kvar som tonåring, sen är det kört. Då kommer all press, alla förväntningar och vuxenlivet. Fast fr om då ska jag leva med mottot "man blir inte äldre än vad man gör sig till" . Men nu, innan jag är där, kan jag säga att det är en myt. För jag är tonåring för dom sista dagarna i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Loket Olsson



Du är faster, inte tonåring! ;)



2008-08-24 @ 15:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0